Deep Branding Traject

Purpose Coaching / Merkstrategie / Brand Design / Fotografie / Website

Hanneke-deep-branding

Purpose coaching & branding

Voor bewuste ondernemers, wijze wetenschappers en verborgen pioniers. Dit holistische brandingtraject combineert zakelijke zingeving, persoonlijke ontwikkeling, strategie en esthetiek.

Van binnen naar buiten

Deep Branding gaat over het verdiepen en vormgeven van je missie, merk en ikigai, ookwel purpose genoemd. Dit zit allemaal al in je. Het is een kwestie van ruis weghalen, contact maken met je kern en reflecteren op de juiste vragen. Eerst het hart, dan het hoofd. Dán pas het potlood. Ik begeleid je met liefde tijdens deze reis. Van binnen naar buiten.

Ontdekken, verwoorden, verbeelden

Het Deep Branding traject helpt je om dieper in contact te komen met je zielsverlangens, helder te verwoorden wie je bent, wat je doet en dit aan de buitenkant te laten zien in vormgeving. Zo trek je de mensen aan die bij je passen en kan jouw kennis, wijsheid en ervaring van nóg meer betekenis zijn voor de wereld.

Hanneke-deep-branding

Stappen

Je doorloopt verschillende fases die elkaar opvolgen om een stevig fundament te bouwen voor je bedrijf en merk. Laag op laag. Stap voor stap.

Be-still-and-know

Stap 1

Purpose Coaching

Ontdek je verborgen dromen en zielsverlangens. Hiervoor gebruiken we visualisaties en Desire Mapping. Dit zetten we concreet om in intenties, doelen en een stappenplan voor de komende jaren. We maken contact met jouw why. Wat drijft je? Krijg inzicht in je ikigai en ontdek jouw sweet spot. Deze fase geeft je een kompas om op de koers te blijven van je hart.

BTC canvas

Stap 2

Merkstrategie

Creëer helderheid en focus in je bedrijf. Wie ben je? Wat doe je? Waarom bestaat jouw bedrijf? Wat maakt jou jou? Wat is je belangrijkste boodschap? Voor wie ben jij er? We formuleren je missie, visie, waarden, essentie, doelgroep, boodschap en meer. Hiervoor gebruiken we de Brand Thinking methode van Brand The Change. 

Cecile

Stap 3

Brand Design

Geef vorm aan je merk. Als je uitstraalt wie je bent, trek je aan wie bij je past. Ik ontwerp de buitenkant van jouw binnenkant. Logo ontwerp, typografie, kleurpalet, moodboard en een heldere stijl. Een design systeem dat samen een geheel vormt en jij makkelijk kunt gebruiken in de praktijk. Zo kun je in beeld duidelijk overbrengen wie jij bent.

Cecile

Stap 4

Fotoshoot

Een brand fotoshoot waarin merkstrategie en merkidentiteit samenkomen in jouw unieke foto’s. We maken niet alleen mooie beelden, we kijken ook naar symboliek en diepere lagen in de fotografie. Zo communiceren de foto’s wie je bent op verschillende lagen en voelt jouw ideale doelgroep dit zonder dat je dat van de daken hoeft te schreeuwen. 

Chantal van genderen mockup website

Stap 5

Website

Een website die past als een jas Alles komt samen en laat je merk tot leven komen. Een middel om over te brengen wie je bent en wat je doet. Strategisch zetten we hem ook in voor de groei van je bedrijf. Een website waar je trots op bent brengt op veel niveaus in jou en je bedrijf dingen in beweging.

Cirkel

Vervolgstap

Gezonde online presence bouwen

Je hebt nu alle tools en helderheid om jouw ruimte in de online wereld in te nemen. Als je dat wilt natuurlijk. Alleen helderheid in jezelf en een passende website hebben is al zo veel waard. Je kunt verder gaan in een vervolgtraject waarbij je samen met mijn andere klanten op een gezonde manier verder bouwt aan je merk.

“Wat als ik maar 1 of 2 onderdelen wil?”

In overleg is veel mogelijk. Voor mensen in verschillende fases zijn er verschillende routes. Alleen coaching? Geen punt, je kunt gewoon stap 1 of 2 doen. Alleen brand design en een website nodig? Dat kan met een merkstrategie workshop erbij. Jouw behoeftes, jouw route. Maar wel gebaseerd op een sterke merkstrategie voor een goede fundering.

Vraag een kennismakingsgesprek aan om jouw route te bespreken.

“Als je uitstraalt wie je bent, trek je aan wie bij je past.”

Deep Branding Werkboek

Voor het hele brandingtraject is het Deep Branding Werkboek de basis. Het werkboek neemt je mee door de volgende hoofdstukken:

Kompas

Wat wil je echt? Wat zijn je verborgen dromen? Je doelen? Welke richting wil je op? Waar wil je om bekend staan? Wat wil je dat mensen over jou voelen en denken? Waar wil je staan over 5 -10 jaar? We zetten stippen op de horizon. We stemmen je branding af op jouw kompas.

Ikigai

Wat is jouw ‘sweet spot’? Waar hou je van, ben je goed in, kun je goed voor betaald worden en wat draagt bij aan een betere wereld? Wat is het ideale aanbod dat het beste past bij al deze vragen? We ontdekken wat het meest natuurlijk voor je is en scherpen je aanbod aan.

Soul

Wie ben je? Wat zijn je waarden? Wat is je missie, je visie, je essentie en je belangrijkste boodschap? Waar sta je voor? Wat beloof je? Wat maakt jou echt jou?

Doelgroep

Met wie wil je het liefste werken? Wie zijn je meest natuurlijke klanten en samenwerkingspartners? Op wie wil je je focussen? Wat zijn hun struggles, overtuigingen, dromen en verlangens? Hoe kun jij hen het beste helpen? Durf te kiezen.

Marktpositionering

Wie doen wat het meest lijkt op wat jij doet? Wat maakt jou anders? Wat is het verschil? Hoe leg je dat uit? Wie of welke merken inspireren je? Waarom?

Merkidentiteit

Hoe ziet jouw merk eruit? Hoe voelt het? Hoe klinkt het? Welke stijl, kleuren, lettertypes, grafische elementen en fotografie stralen het beste uit wie jij bent?

Communicatie & interactie

Waar zijn je ideale klanten? Welke kanalen gebruiken ze? Waar kun je gezien of gehoord worden door ze? Hoe kun je ze bereiken? Welke boodschap deel je met ze?

Hanneke-portret

Hanneke Laaning

Als brand coach, grafisch ontwerper en meditatiedocent begeleid ik bewuste ondernemers met het verdiepen en vormgeven van hun missie, merk en ikigai.

Ervaring in mijn rugzak:

  • 21 jaar in grafisch ontwerp, webdesign en fotografie
  • 16 jaar als ondernemer
  • 12 jaar daarvan in de duurzame en social impact hoek
  • 10 jaar in het begeleiden van yoga- en mindfulness retraites
  • 6 jaar in werken met merkstrategie-methode Brand The Change

De liefde voor design, ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling heb ik samengebracht in het Deep Branding traject.

Hanneke-portret

“Het brandingtraject met Hanneke was een groot cadeau aan mezelf en mijn bedrijf. Het heeft antwoord gegeven op de vraag waarom ik eigenlijk in deze business zit en wat ik wil manifesteren in de wereld. Dat heeft geresulteerd in een merk en bedrijf met een missie waar ik helemaal achter sta. Dat geeft energie en richting!”

Heleen Gierveld
Vonk Uitgevers (groene uitgeverij sinds 1974)

Jip-&-Janneke-trommel
Jip-&-Janneke-trommel

Nog even over jou

Als je hoog scoort op dit lijstje past dit traject goed bij je:

 

  • Het is aan de buitenkant niet goed te zien wat je allemaal in huis hebt
  • Je kunt veel dingen goed en hebt daarom weinig focus (jouw vloek en zegen)
  • Je doet nét niet wat je echt wilt en wat je ten diepste voedt
  • Het is lastig om kort en bondig over te brengen wat je nou precies doet
  • Je doet wat mensen van je vragen (reactieve houding) en stuurt niet echt in je bedrijf omdat je geen duidelijke richting hebt
  • Je zit vast in naar buiten te treden om verschillende redenen
  • Je weet dat je enorm zou kunnen groeien als je meer helderheid zou hebben en de (online) visuele uitstraling die daarbij past
  • Je wilt branding en een website die jouw verhaal vertellen in woord en beeld, zodat je daar met trots naar kunt verwijzen
  • Je bent klaar om echt op te komen dagen voor jezelf en de wereld. (Dat tegelijk een beetje spannend vinden mag.)

Kennismaken?

Ben je benieuwd naar jouw route en prijzen van het Deep Branding traject? Vraag een kennismakingsgesprek aan om te kijken of het klikt en ik maak een voorstel voor je. Ik ontmoet je graag.