Deep Branding Traject

Brand coaching en design voor bewuste ondernemers, wijze wetenschappers en betekenisvolle projecten. Dit brandingtraject combineert persoonlijke ontwikkeling, zakelijke zingeving, merkstrategie en esthetiek.

Hanneke-deep-branding

Van binnen naar buiten

Deep Branding gaat over het verdiepen en vormgeven van je missie, merk en ikigai*. Dit zit allemaal al in je. Het is een kwestie van ruis weghalen, contact maken met je kern en reflecteren op de juiste vragen. Eerst het hart, dan het hoofd. Dán pas het potlood.

Ik begeleid je met liefde tijdens deze reis. Van binnen naar buiten.

 * Ikigai is een Japans concept vrij vertaald als purpose / sweet spot.

Ontdekken, verwoorden, verbeelden

Het Deep Branding traject helpt je om in contact te komen met je zielsverlangens, helder te verwoorden wie je bent, wat je doet en dit aan de buitenkant te laten zien in vormgeving. Zo trek je de mensen aan die bij je passen en kan jouw kennis, wijsheid en ervaring van nóg meer betekenis zijn voor de wereld.

Het traject bestaat uit verschillende fases die elkaar opvolgen om een stevig fundament te bouwen voor je bedrijf en merk. Laag op laag. Stap voor stap.

Hanneke-deep-branding

FASE 1. DISCOVERY

Purpose Coaching

Ontdek je verborgen dromen en zielsverlangens. Hiervoor gebruiken we meditatie en Desire Mapping. Dit zetten we concreet om in intenties, doelen en een stappenplan voor de komende jaren. We maken contact met jouw why. Wat drijft je? Krijg inzicht in je ikigai en ontdek jouw sweet spot. Deze fase geeft je een kompas om op de koers te blijven van je hart.

Be-still-and-know

FASE 2. CLARITY

Merkstrategie

Creëer helderheid en focus in je bedrijf. Wie ben je? Wat doe je? Waarom bestaat jouw bedrijf? Wat maakt jou jou? Wat is je belangrijkste boodschap? Voor wie ben jij er? We formuleren je missie, visie, waarden, essentie, doelgroep, boodschap en meer. Hiervoor gebruiken we de Brand Thinking methode van Brand The Change. 

FASE 1. DISCOVERY

Purpose Coaching

Ontdek je verborgen dromen en zielsverlangens. Hiervoor gebruiken we meditatie en Desire Mapping. Dit zetten we concreet om in intenties, doelen en een stappenplan voor de komende jaren. We maken contact met jouw why. Wat drijft je? Krijg inzicht in je ikigai en ontdek jouw sweet spot. Deze fase geeft je een kompas om op de koers te blijven van je hart.

FASE 2. CLARITY

Merkstrategie

Creëer helderheid en focus in je bedrijf. Wie ben je? Wat doe je? Waarom bestaat jouw bedrijf? Wat maakt jou jou? Wat is je belangrijkste boodschap? Voor wie ben jij er? We formuleren je missie, visie, waarden, essentie, doelgroep, boodschap en meer. Hiervoor gebruiken we de Brand Thinking methode van Brand The Change. 

BTC canvas
Buro Ginder brandboard

Brand Board Buro Ginder

FASE 3. IDENTITY

Brand Design

Geef vorm aan je merk met design, fotografie en een website. Als je uitstraalt wie je bent, trek je aan wie bij je past. Ik ontwerp de buitenkant van jouw binnenkant. Logo ontwerp, typografie, kleurpalet, moodboard, fotografie en eventueel website. Een design systeem dat samen een geheel vormt en jij makkelijk kunt gebruiken in de praktijk. Zo kun je duidelijk overbrengen wie jij bent.

Buro Ginder brandboard

Brandshoot Buro Ginder

Cecile
Cecile

Deep Branding Traject

Het complete Deep Brandingtraject bestaat uit Purpose Coaching, Merkstrategie, Brand Design, een Website en een Brandshoot. Ter waarde van € 9250. Specificaties vind je hieronder. In één keer af te nemen voor:

€ 8950

Je kunt de volgende drie fases ook per fase doorlopen in chronologische volgorde.

FASE 1. DISCOVERY 

Purpose Coaching

€ 800  excl. btw

  • Branding Werkboek
  • Kick-off Call (1 uur)
  • Ikigai Sessie (2,5 uur)
  • Kompas Sessie (2,5 uur)
  • Geleide meditatie (audio)
  • Feedbackronde in werkboek per sessie
  • Uitgewerkt Ikigai template in PDF

FASE 2. CLARITY  

Merkstrategie

€ 2000  excl. btw

  • Branding Werkboek
  • Soul Day (1 dag live)
  • Doelgroep Sessie (dagdeel)
  • Merkidentiteit Sessie (2,5 uur)
  • Merkidentiteit Canvas
  • Communicatie Masterclass Video
  • Feedbackronde in werkboek per sessie
  • Brand Thinking Canvassen van Brand The Change

FASE 3. IDENTITY

Brand Design

€ 2500  excl. btw

  • Branding Werkboek
  • Logo’s: Hoofdlogo, sublogo, submark, icoon
  • Moodboard
  • Kleurpalet
  • Typografisch systeem
  • Patroon of grafische elementen
  • Brand Board
  • Brand Kit
  • Gepersonaliseerde Branding Workshop (video)

Add-ons:

Brandshoot

€ 450  excl. btw

  • Briefing (1 uur)
  • Shotlist
  • Checklist voorbereiding
  • Styling locatie
  • Fotoshoot (3 uur)
  • Nabewerking van 30 foto’s

Excl. reiskosten

Website

€ 3500  excl. btw

  • Custom Website tot 6 pagina’s (WordPress + Elementor)
  • Website Werkboek
  • Website Strategie Sessie (2,5 uur)
  • Website Plan
  • Content Outline (structuur webteksten)
  • Optimalisatie (snelheid + beveiliging)
  • Gepersonaliseerde Website Workshop (video)

Losse Sessie

€ 450  excl. btw

  • Branding Werkboek
  • Website Werkboek
  • Kick-off Call (1 uur)
  • Sessie van 2,5 uur over: Ikigai / Merkstrategie / Merkidentiteit / Marktpositionering / Merknaam / Website Strategie /…
  • 1 Feedbackronde in werkboek
  • Uitwerking resultaat op A4

Even overleggen?

Natuurlijk. Neem contact met me op en ik denk met je mee.

Ben je nog niet toe aan een deep dive in je bedrijf of heb je een simpel project? Lees meer over de Design Intensive waarin we in korte tijd minimale communicatiemiddelen ontwerpen, mét volle aandacht.

Branding Werkboek

Voor het hele Deep Branding traject is het Branding Werkboek de basis. Het werkboek neemt je mee door de volgende hoofdstukken:

1. Afstemming

Wat wil je bereiken met dit traject? Waar hoop je te staan aan het einde van dit traject? Wat zijn de valkuilen van jezelf die langs kunnen komen? Wat wens je jezelf toe tijdens dit traject? Wat is je intentie met dit traject?

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Kick-off Call.

2. Ikigai

Wat is jouw ‘sweet spot’? Waar hou je van, ben je goed in, kun je goed voor betaald worden en wat draagt bij aan een betere wereld? Wat is het ideale aanbod dat het beste past bij al deze vragen? We ontdekken wat het meest natuurlijk voor je is en scherpen je aanbod aan.

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Ikigai Sessie.

3. Kompas

Wat wil je echt? Wat zijn je verborgen dromen? Je doelen? Welke richting wil je op? Waar wil je staan over 5 -10 jaar? We zetten stippen op de horizon.

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Kompas Sessie.

4. Kern

Wie ben je? Wat zijn je waarden? Wat is je missie, je visie, je essentie en je belangrijkste boodschap? Waar sta je voor? Wat beloof je? Wat maakt jou echt jou?

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Soul Day en het Brand Thinking Canvas “Who are you?”.

5. Doelgroep

Met wie wil je het liefste werken? Wie zijn je meest natuurlijke klanten en samenwerkingspartners? Op wie wil je je focussen? Wat zijn hun struggles, overtuigingen, dromen en verlangens? Hoe kun jij hen het beste helpen? Durf te kiezen.

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Doelgroep Sessie en het Brand Thinking Canvas “Who is your Audience?”.

6. Marktpositionering

Wie doen wat het meest lijkt op wat jij doet? Wat maakt jou anders? Wat is het verschil? Hoe leg je dat uit? Wie of welke merken inspireren je? Waarom?

7. Merkidentiteit

Hoe ziet jouw merk eruit? Hoe voelt het? Hoe klinkt het? Welke stijl, kleuren, lettertypes, grafische elementen en fotografie stralen het beste uit wie jij bent?

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Merkidentiteit Sessie.

8. Communicatie

Waar zijn je ideale klanten? Welke kanalen gebruiken ze? Waar kun je gezien of gehoord worden door ze? Hoe kun je ze bereiken? Welke boodschap deel je met ze?

Dit hoofdstuk is gekoppeld aan de Communicatie Masterclass in videovorm.

“Het branding traject met Hanneke was een groot cadeau aan mezelf en mijn bedrijf. Het heeft antwoord gegeven op de vraag waarom ik eigenlijk in deze business zit en wat ik wil manifesteren in de wereld. Dat heeft geresulteerd in een merk en bedrijf met een missie waar ik helemaal achter sta. Dat geeft energie en richting!”

– Heleen Gierveld, Vonk Uitgevers (groene uitgeverij)

Canvassen
Canvassen
Hanneke-portret

Hanneke Laaning

Als merkstrateeg, grafisch ontwerper en meditatiedocent begeleid ik bewuste ondernemers met het verdiepen en vormgeven van hun missie, merk en ikigai.

Ervaring in mijn rugzak:

  • 20 jaar in grafisch ontwerp, webdesign en fotografie
  • 11 jaar als ondernemer in de duurzame en social impact hoek
  • 9 jaar in het begeleiden van yoga- en mindfulness retraites
  • 5 jaar in werken met merkstrategie-methode Brand The Change

De liefde voor design, ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling heb ik samengebracht in het Deep Branding traject.

Jip-&-Janneke-trommel

Nog even over jou

Als je hoog scoort op dit lijstje past dit traject goed bij je:

  • Je hebt jarenlang ervaring in je vakgebied
  • Je doet nét niet wat je echt wilt en wat je ten diepste voedt
  • Het is aan de buitenkant niet te zien wat je allemaal in huis hebt
  • Je kunt veel dingen goed en hebt daarom weinig focus (jouw vloek en zegen)
  • Het is lastig om kort en bondig over te brengen wat je nou precies doet
  • Je doet wat mensen van je vragen (reactieve houding) en stuurt niet echt in je bedrijf omdat je geen duidelijke richting hebt
  • Je bent klaar om op te komen dagen voor jezelf en de wereld
Jip-&-Janneke-trommel

Verder kletsen?

Ik ontmoet je graag als je enthousiast bent geworden over samenwerken.